×

Klachtenprocedure

Deze pagina beschrijft de klachtenprocedure bij de Prinses Margriet Manege te Westerbork. Hierin is te lezen waarover u kunt klagen, hoe u een klacht kunt indienen en wat er met uw klacht gebeurt. Ook vindt u informatie over eventuele vervolgstappen die u kunt zetten.
 
Klagen mag!
De Prinses Margriet Manege vindt het belangrijk dat u tevreden bent over de manier waarop er met u en het paard wordt omgegaan. De Prinses Margriet Manege stelt daartoe alles in het werk. Toch kan het gebeuren dat u vindt dat in een bepaalde situatie onjuist is gehandeld. In die gevallen kunt u een klacht indienen. De Prinses Margriet Manege heeft een klachtenregeling waarin de behandeling van klachten is opgenomen.

Waarover kunt u een klacht indienen?
U kunt een klacht indienen over de manier waarop een medewerker van de Prinses Margriet Manege zich concreet heeft gedragen. U vindt bijvoorbeeld dat u onheus te woord bent gestaan of dat er onjuiste informatie is verstrekt. Ook kunt u een klacht indienen wanneer er in uw ogen sprake is van een onveilige situatie, onveilig handelen of ongewenst gedrag.

Vinden wij een klacht leuk?
Nee, natuurlijk niet, maar we kunnen er veelal wel van leren. Samen kunnen we op deze wijze onze kwaliteit van de dienstverlening verbeteren en de veiligheid beter waarborgen.

Hoe kunt U een klacht indienen en wat wordt er mee gedaan?
- Dien uw klacht of opmerking in eerste instantie mondeling in bij het betrokken personeelslid.
- Wordt er naar uw mening aan de klacht of opmerking onvoldoende of geen aandacht besteed,  dan kunt u contact opnemen met de bedrijfsleiding. De bedrijfsleiding zal uw klacht, op informele wijze, mondeling met u proberen    af te handelen. Indien u hierover niet tevreden bent dan kan u de klacht schriftelijk indienen.
- De schriftelijke klacht kunt u adresseren aan het bestuur van de Prinses Margriet Manege, Oude Beilerweg 29, 9431 BZ Westerbork.
- De klacht dient duidelijk omschreven en goed onderbouwd te zijn en voorzien van handtekening, naam en adres.
- Het bestuur van de Prinses Margriet Manege heeft de verplichting om binnen twee weken te reageren op uw brief.
- Het bestuur zal, met de betrokken partijen, naar een passende oplossing zoeken.

Anonieme klachten worden niet in behandeling genomen !!!

Wat kunt U doen als U het niet eens bent met het oordeel van het bestuur?
Wanneer dit alles niet tot een bevredigende oplossing leidt dan kunt u zich wenden voor Veiligheids aspecten tot De Stichting Veilige Paardensport, Postbus 3040, 3850 CA te Ermelo en  voor Dierenwelzijn zaken tot de FNRS, De Beek 125, 3852 DL te Ermelo.

Wanneer u zich wendt tot deze instanties dan dient u dat schriftelijk te doen onder vermelding van uw naam en adres met een duidelijke en concrete omschrijving van de klacht. Tevens dient u het bestuur van de Prinses Margriet Manege hierover te informeren door middel van een afschrift van de verzonden brief.

De hiervoor genoemde instanties zullen de klacht of opmerking dan volgens hun protocollen verder in behandeling nemen. Wij stellen uw betrokkenheid op prijs en zullen er alles aan doen om ervoor te zorgen dat het niet tot formele zaken zal komen.